Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Rozmiar czcionek: A A+ A++ | Zmień kontrast
Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Niemcach

Pozdrowienia ze stażu w Portugalii!!!

Utworzono dnia 13.04.2018
W dn. 08.04.2018 grupa 16 uczniów z klas II Technikum Informatycznego, Technikum Agrobiznesu, Architektury Krajobrazu, Żywienia i Usług Gastronomicznych wraz z opiekunami Panią Ulą Malinowską i Panem Jerzym Latkiem wyjechała na staż do Portugalii w ramach projektu Power-Fundusze Europejskie Wiedza i Rozwój. Pobyt będzie trwał trzy tygodnie. W czasie pobytu na stażu uczniowie odbędą praktyki w gospodarstwach rolniczych, restauracjach, oraz firmach związanych z informatyką .W czasie realizacji stażu będą mogli zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności praktyczne, sprawdzić umiejętności językowe oraz poznać podstawy j. portugalskiego. Oprócz zagadnień zawodowych zrealizują program kulturowy (wycieczki do Porto, Bragi, Guimaraces, Barcelos),nauczą się współpracy w grupie, umiejętności rozwiązywania problemów, radzenia sobie ze stresem.
Teraz krótko podzielimy się wrażeniami z prawie tygodniowego pobytu w Portugalii. Wyjechaliśmy z Niemiec na lotnisko F. Chopina w Warszawie o godz.1600, po odprawie o godz.2140samolotem linii Wizz-Air odlecieliśmy do Porto. Lot trwał prawie cztery godz. Dla większości uczniów był to pierwszy lot samolotem i stres z tym związany. Po wylądowaniu ok. godz. 0.30 autobusem pojechaliśmy do naszego stałego miejsca zamieszkania Centrum Jana Pawła II w Apulii. Apulia to urocze miasteczko położone nad oceanem Atlantyckim w dystrykcie Braga. Do plaży nad oceanem mamy ok.100 m, ocean robi ogromne wrażenie (wszyscy widzą go po raz pierwszy, niestety pogoda nie pozwala na kąpiele).Możemy chodzić na długie spacery wzdłuż oceanu i podziwiać jego żywioł i siłę. Mieszkamy w pokojach dwu i trzy osobowych z łazienką. Warunki socjalne i żywieniowe dobre.Codziennie rano młodzież jest rozwożona do różnych miejsc odbywania stażu .Po powrocie chodzimy na wycieczki w okolicy, zwiedzaliśmy już Barcelos bardzo ,ładne miasto ze starymi zabytkami i pięknie zagospodarowaną zielenią.Od przyszłego tygodnia rozpoczyna się nauka j. portugalskiego.

Pozdrawiamy Panią Dyrektor Elżbietę Rudnicką ,Grono Pedagogiczne ,Pracowników Szkoły, Młodzież i Rodziców.
                                                                                                             Opiekunowie i Młodzież

Portugalia

Utworzono dnia 13.04.2018, 11:58

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.